Innebandybutiken - vi tar innebandyn ett steg till

Reklamation

Försvunnet paket
När vi packar ditt paket skickas ett sms och ett mail ut med information om att det paket är under behandling och vilket kollinummer det har fått.

Med kollinumret kan du spåra paketet på postnord.se.

Har du inte fått ditt paket eller meddelande från oss om leveransförsening inom en vecka kan ditt paket vara på villovägar.

Kontakta oss då för att göra en paketspårning. Du kontaktar oss genom att ringa kundtjänst på 0586-242400 eller maila på info@innebandybutiken.se.

Transportskador
Har paket synliga skador på emballaget när du får det som kan ha påverkat innehållet ska du reklamera det direkt.

Dokumentera skadorna på paketet innan du öppnar det. Detta är viktigt om någon produkt i paketet tagit skada eller är borta.

Du kontaktar då oss på Innebandybutiken. Du ringer vår kundtjänst på telefon 0586-242400 eller mailar på info@innebandybutiken.se.

Har du dokumenterat skadan med foton kan du maila med bilder till oss. Du kan också skicka dina bilder som sms/mms till 070-781 02 58.

Felleverans
Har du fått fel i din leverans så kontaktar du kundtjänst på telefon 0586-242400 ellerinfo@innebandybutiken.se.

Meddela oss ditt ordernummer och vad som är fel så rättar vi till det.

Har du fått fel vara så kommer vi skicka en retursedel till dig för att du ska skicka tillbaka det du fått fel till oss. 


Produktreklamation
Du kan reklamera produkter som inte fungerar som de ska eller gått sönder. Reklamationsrätten gäller under förutsättning att felet funnit från början, ett sk fabrikationsfel. Slitage pga användning eller fel du orsakat själv kan du inte reklamera.

Du väljer själv om du vill kontakta kundtjänst, enligt nedan, för en reklamation eller om du vill besöka någon av våra butiker. Reklamerar du en vara du köpt i vår webbshop i någon av våra butiker behöver du ha med dig ordersedel från paketet.

Reklamerar produkter gör du genom att fota skadan/felet (om det är möjligt). Bilderna skickar du till reklamera@innebandybutiken.se eller till 070-781 02 58.

När du skickar din reklamation skriver du med ditt ordernummer. Har du köpt i butik och reklamerar till vår kundtjänst behöver vi kopia på ditt kvitto. Gör också en beskrivning av hur du upptäckte skadan. 

Vi tittar på din reklamation och hör sedan av oss till dig.